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Friday, June 6, 2014

Can not continue to accelerate when the Porsche Cayenne went to 200km / h

 A mileage of about 25,000 km of the 2011 Cayenne Turbo. Description owners say this car is not hard acceleration momentum, and then continue to accelerate without reaction ran 200km / h, can go 210km / h or higher speed.
    Troubleshooting: test to confirm the presence of a fault, no fault codes using PIWIS check storage, check the high pressure oil pressure Porsche Piwis is normal, check the air filter properly, check the throttle angle is normal, check the leak in the cold without damage, check the turbo boost pressure and found that the highest pressure can only reach 145. Through theoretical analysis, doubt turbocharger with a turbine bypass valve to open resulting in increased pressure can not build pressure, check the pressure control solenoid valve resistance is 27. 6Ω, the card will end after the death of the bypass valve pressure test, troubleshooting, check the electromagnetic valve working condition, test drive, solenoid valves sometimes works and sometimes does not work. Replace the uobd2 turbo pressure control solenoid valves, solenoid valves due to damage, leading to the pressure side and the bypass valve normally open, normally can not build pressure.

    A few days after the mention car owners feel the emergence of new fault can not accelerate to 230km / h or more, again to repair, test, together with the owners, because I can not drive system requires companies to 150km / h or more, car owners feel the power shortage, because of his can not drive a vehicle so you can not feel the state, so there is a fault temporarily authorized vehicles. Carried DME upgrade, test the owners feel the fault exists. Found in the cold half of the paste has been living soil, clean the intercooler, commissioning owners feel the fault still exists. So look for a section of the TURBO themselves with the AUTEL MaxiSYS Pro MS908P test, trial comparing two cars each, the same distance and time 0 ~ 200km / h acceleration, 200 ~ 230km / h acceleration time were 25, and 23s, 231 ~ 238 km / h acceleration time is 9s and 12s were a good car fault car faster than the 3s, road and weather reasons because he did not go to 240km / h or more, through the analysis of the data, at high fuel pressure, intake flow, throttle opening degree, intake pressure is normal, including their feeling of acceleration test. Feeling the car has been repaired, but the car's driver did not dare to continue to accelerate, then explain the situation with the owners, the owners from their homes and then transferred to a pilot, test to 268km / h.
    Troubleshooting: Cleaning intercooler, DME upgrade.

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