UK SHIP NO TAX

Tuesday, June 10, 2014

Volkswagen Lavida air conditioning system is only blowing hot air

A mileage of about 21,000 km, equipped CDE type 1. 6L engine and manual transmission 2010 Shanghai Volkswagen Lavida sedan. Users report: car air conditioning does not work well, open the A / C switch blowing hot air.
 Failure Analysis: First verify the failure phenomenon, the air conditioning vent thermometershows the temperature of 33 , but not blowing hot air, but the natural wind blowing, as the outdoor temperature has been above 30 ℃ up. Press the A / C switch, A / C LED is lit, there is no visual air conditioning compressor MPPS V16 clutch pull. Toilet connecting pressure gauges, pressure is shown as 700kPa, instructions in the pipeline no leakage of refrigerant R134. Air conditioning pipe pressure measurement purpose is to distinguish between cause the compressor R134A is not due to lack of work or because of poor air conditioning circuit caused the compressor does not work. Since manual air conditioning does not have self-diagnostic function, so the connection failure diagnostic VA S5051, the whole car to scan all control units, did not find any fault codes. If there are fault codes engine control unit may also cause air conditioning does not work, because in certain circumstances will sacrifice some comfort features to improve the security and stability of the vehicle. So read through the diagnostic engine data stream 01-10-50, shown in Figure 1. Set by the data flow 50 can be seen, the engine control unit has received the request vas5054a signal A / C switch, and allows the air-conditioning operation, but the compressor does not actually pull. Issue should be out in the implementation of the circuit.
 By analyzing the air conditioning system circuit diagram, you can see Sunny's manual air conditioning circuit is not complicated. Direct examination of the compressor control circuit found in the 6th position underneath the dashboard on the left side of the air conditioning relay relay bracket (126 relay), unplug the relay, the relay contacts shorting corresponding two pins, the compressor can work, This proves the existence of a virtual circuit connection case.
    Troubleshooting: Touch-conditioned relay, feeling particularly hot, then UOBD2 replace the relay, open the A / C compressor pull switch, air outlet temperature reached after 5 . Tracking return users for some time, this failure no longer appeared.
 Fault Summary: Because the car is still under warranty period, air conditioning relay need to apply for a claim, you can not relay apart carefully. Based on experience, it should be cause poor contact relay contacts air conditioning does not work.

No comments:

Post a Comment